Soovitus tööandjale – kuidas motiveerida töötajaid?
Minu pikaaegne kogemus on seotud pigem teenindus- ja müügivaldkonna ettevõtetega. Selles valdkonnas näen, et väga paljudel ettevõtetel puudub sisukas teenindus- või kliendisuhtluse standard e. lahtikirjutatud konkreetne tööjuhend, mida vastaval positsioonil töötajalt oodatakse. Ehk, milline on meie ootus Sinu suhtes, mida pead tegema, mitte milline sinu sisemus peab olema. Teenidusstandardid on sageli ilusate üldpõhimõtete kogumid paaril lehel aga see ei aita uut töötajat kui ta näiteks seisab Check-in olukorras kliendi ees, et KUIDAS ma peaksin temaga suhtlusprotsessi algusest lõpuni läbima. Kui see saaks selgemaks, siis kahtlemata väheneks oluliselt töökohast loobumiste arv pärast paari hirmutavat nädalat. Kui reeglid ja ootus objektiivselt paigas, siis saab ka töötajate arengut objektiivselt mõõta ja väga konkreetsetes näitajates arendada. Samas peaks käima ajaga kaasas ja seda eriti valdkondades, kus tööjõust suure osa moodustavad suhteliselt noored töötajad. Noored “ei oska” lugeda 20 lehte, professori kirjutatud, Times New Roman 12, teksti. Kliendisuhtlus peaks olema selgelt ja visuaalselt lahti kirjutatud. Konkreetselt visuaalselt hoomatav ja juhid peaks saama igal ajal hetke kitsaskohtadele fookuse märkida. Ja osapooled peaksid mõlemale arusaadavalt ning sarnaselt mõistma kuidas seda saavutada.
Minu arvamuslugu sel teemal Äripäevale: https://trendline.ee/mangime-aga-mida
Soovitus kandideerijale – kuidas jääda silma kandideerides?
Tööotsijad on targad, kui töövestlusel teevad selgeks, kas ettevõte millesse tööle minna kaaluvad võtab ise oma tegemisi tõsiselt.
Tööotsija võiks töövestlusel rahulikult ja julgelt küsida:
- Kas ootused minu võimalikule tööpositsioonile on selgelt fikseeritud?
- Kas on olemas teenindusstandard või muul viisil üheselt mõistetavalt sisejuhenditega selgelt näha, millist konkreetset kliendisuhtlust minult oodatakse?
- Kuivõrd paigas on panuse ja tulemuse mõõtmine?
- Kui pingutan ja isegi ennast ületan, siis mil viisil ettevõte seda jälgib-mõõdab, et tunnustada-premeerida?
- Kuna see töökoht on seotud korraliku energiakuluga, siis kuidas on korraldatud töötajate arendamine välis- ja sisekoolitused? Toetamine tipp- ja keskjuhtkonna poolt?
- Kuidas antakse stardiväljaõpe?
Minu arvamuslugu sel teemal Äripäevale: https://trendline.ee/tegija-vali-tegija-tookoht